Avundsjuka

Avundsjuka
Inser
Vilket slöseri
Att gräma sig
Över andras lycka
För det räcker aldrig
Aldrig
Du kan förstöra och krossa
Men det går inte
Avundsjuka
Som en envis förskylning
Att jag förstörde "er"
Gjorde mig aldrig frisk
Du
finns alltid i hennes hjärta
Hon
finns alltid i ditt
Meningslöst
Att vara avundsjuk på minnen
Men hindrar det mig?
Jag älskar dig



Som vanligt bedjar jag er att inte försöka analysera mina dikter/texter (vad man nu kna kalla dom o.O?). De blir bara fel, ingen förutom jag kan förstå vad jag syftar på, vem jag syftar på. Att analysera mina kodade meddelanden till omvärlden leder bara till falska uppfattningar och rykten. Se det som modern konst! Det ligger i betraktarens ögon, vad de betyder för er kanske det inte betyder för mig.

Rosa är värt Självmord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0