Livets repliker...

"Okej, jag tycker inte jag är bäst, men ibland tycker jag att jag står över alla andra människor för ibland känns det som om jag är den enda som SER" - Jag

"Så kan nog alla känna ibland men det är oftas då man är som blindast, enligt mej iaf" - Max


"Jag har sagt att livet ska vara lyckligt, det känns som om de borde vara det. Men ibland undrar jag om min lyckliga fasad hindrar mig från den riktiga lyckan..." - Jag

"Kan man hata sig själv för att tänka för mkt på allt ?" - Max

"Kanske livet bara handlar om att överleva och föröka sig. Kanske människans överutvecklade hjärna och intelligens har hittat på allt vad kärlek, lycka och hat heter?" - Jag


"Jag socialt handikappad. Jag förstår inte sammhällets regler och alla krav och måsten. Eller jag förstår dom och följer dom, men jag vet inte varför. Och jag tror jag ska sluta följa dom." - Jag

"Jo men du är onormal och du påminner mig om mig själv. Asså hon som finns där långt nere nånstans men gömmer sig. Jag är mig själv, men inte lika färgsprakande stark. Jag är som en färg, det är samma färg men den har tonats ned och blekts tills den inte märks lika mkt. Du påminner mig om färgen i dens riktiga sprakande helhet, du får mig att vilja hitta den igen." - Jag

"...och det är det jag ska, men då måste jag trotsa samhällets oskrivna regler. Dom tillåter inte för sprakande färger som lyser för starkt. Du har en av dom starkaste färgerna av alla jag känner, fast kanske känner jag dig inte tillräkligt väl, kanske är färgen ditt målad?" - Jag

"Jag har upptäckt att man kommer fram till rätt mycket bra när man pladdrar bajs x]" -  Jag

"...det e ju liksom helt genialiskt... eller helt galet?" - Jag


"...kanske att ge folk en tankeställare men de flesta kommer inte längre, de är att ta ett steg till och få något att tro på det som är grejen att lära sig" - Max

"Ja, och jag tror att vi skulle komma fram till så mycket om vi kunde lära oss lyssna istället för att döma" - Jag


"Jag glömde mitt trollspö i landet inuti garderoben när jag flyttade till den här döende jorden för att leva med med självdestruktiva, egoistiska människor utan hopp eller kärlek..." - Jag


"nää... mina planer är att försöka städa upp inom mej själv, sen kan jag kanske städa lite i omvärlden" - Fluff 


"Jo, de låter nog bra, vad är det för mening med att sopa när dina fötter är dammiga liksom?" - Jag


"Vad är det för idée att kunna uttrycka sig när man inte vågar prata?" - Jag


Kommentarer
Postat av: pyre

det är så sant. Är det inte skönt när man får saker att stämma på det där viset?

2008-08-09 @ 16:22:35
URL: http://pyre.bloggspace.se
Postat av: josefån

Bra citat ^^ oh titta du tog med ett av mej oxå :'D

2008-08-10 @ 20:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0