03-01-09

Och sen försvinner orden.. så typiskt. Dom var ju nyss där. Aja, jag får väl försöka ändå. Jag känner mig helt jävla sinnesjuk, alltså helt seriöst, det känns som det är något fel i min skalle. Jag tänkte försöka förklara varför jag känner mig sinnesjuk, men det låter normalt, men det är inte normalt. Det är bara det att orden inte räcker till för att förklara, jag är bara så arg, hela tiden. Och jag skriker alltid och sätter upp regler, alla i familjen tassar runt på tå för mina utbrott.
 "GÅ HÄRIFRÅN! GÅT UT! JAG ORKAR INTE MED DIG JUST NU OCH SÅ ÄR DET BARA"
Okej, varför ska mina föräldrar lyssna på en omymdig sextonåring? Varför säger dom inte emot? Det är här orden inte räcker till. Ni vet ibland kan man få en sån styrka och myndighet i rösten att människor bara lyder utan att tänka efter. Som om något allvarligt har hänt och man skriker åt någon att "HÄMTA LÅDAN I KÖKET", den man skriker åt har ingen aning om vad som har hänt eller vad som ligger i lådan i köket, men dom hämtar den ändå för man förstår att det är allvar. Så låter min röst, och det är allvar! Det är väldigt allvarligt, för om dom inte gör som jag säger släpper vreden fram. Jag tycker inte om vreden, den tar över mig och kontrollerar mig, den skrämmer alla runt omkring och får mig att göra galna saker.

Jag kom nyss på en sak. Det är precis som när jag var liten, asså dagisålder liten. När jag inte fick som jag ville skrek och skrek jag, slängde saker omkring mig och slog i dörrar och sen grät jag, blev lämnad ifred och det gick över. Sen somnade jag utav utmattning med ont i huvudet och halsen pågrund av all skrik och gråt. Precis exakt så är det, skillnaden är att jag är FAKKING SEXTON ÅR! Och jag VET att man inte beter mig så, jag VET att det inte är det bästa sättet att få som man vill, och jag VET att man inte alltid kan få som man vill. Och det här har liksom kommit nu, det senaste året. Innan hade jag inte såna här utbrott. Dom har kommit sakta men säkert och ökat i antal. Men idag, är det som att det nått sin topp, för annars kan jag glömma bort det sen och gå vidare. Men nu ligger det där och river i bröstet på mig och jag kan inte släppa på stämningen. Den ligger kvar som en tung dimma över lägenheten.

Jag vet inte vad fan jag ska göra.


Kommentarer
Postat av: amanda

alltså.. jag vet ju typ hur dina "utbrott" brukar vara. Men ärligt, om jag skulle vara med dig under ett av dina utbrott igen, asso, som dom är nu, inte som när du fick utbrott på mig duvet.. då, jag skulle vara så jävla rädd för dig. för jag skulle liksom inte veta varför du gjorde som du gjorde om du förstår ?



men.. du borde verkligen försöka sluta med dom. vilket säkert är jävligt svårt. jag är ju inte dig så jag vet inte vad som får dig att göra de du gör osv. men du borde verkligen försöka.. du kanske redan försöker, vad vet jag. men jag vet att de kan gå. faktiskt...



usch va långt. dessutom tvekar jag med att skicka iväg det. men om jag ändå ödslat tid påde så får jag väl göra de. men jag vet faktiskt inte exakt vad jag skrivit xD

2009-01-04 @ 20:25:27
URL: http://mandaaz.blogg.se/
Postat av: manad

uhm.. kom min kommentar ens fram?

2009-01-04 @ 20:26:12
URL: http://mandaaz.blogg.se/
Postat av: Anna

Det låter precis som mina utbrott, och min läkare gjorde ett kort test på mgi och det visade sig att jag hade väldigt hög ångest. Det låter precis som mina utbrott!

2009-01-05 @ 11:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0