Min låda.

Kärlek gör för ont.
Lägger ner den i en låda.
Stoppar in den längst in i garderoben.
Så.
Där får den ligga
och samla damm.
Någon dag
kanske jag hittar lådan igen.
Och så fort jag ser den
kommer jag förstå
vad det är för en låda
och vad den innehåller.
Förhoppningsvis kommer jag våga öppna locket
och titta på innehållet.
Kanske jag till och med ger bort den
till någon som förtjänar den.
Min låda.

Även om den ligger där och samlar damm i garderoben är den nog din.
Egentligen.
Men det behöver ju ingen veta.
Inte ens jag.



Vad jag egentligen menar med att kärlek gör för ont är ju inte att jag har ont, för jag har aldrig vågat känna efter. Lådan har nog alltid legat i den där garderoben och samlat damm, för det gör alldeles för ont att titta efter. Så jag tittar inte ens på den. Jag vet att den ligger där, men jag låtsas inte om den, fryser ut den och lyssnar inte på vad den har att säga. Jag vet hur man gör sånt, jag har varit med om det förut. Fast då var det förstås tvärtom. Men exakt så var det, jag fanns där och jag visste att dom brydde sig och ville mig väl. Men dom vägrade lyssna, vägrade se. Fast jag vet inte varför, kanske dom också var rädda för vad dom skulle hitta, vad dom skulle se, vad dom skulle höra. Om dom verkligen tittade efter.

Nu är jag sådär förvirrande och mystisk igen, inte konstigt att jag aldrig har haft en riktig bästa kompis. Jag kan ju inte lita på någon i hela världen. Fast dig litar jag nog på, kanske. Men du är inget alternativ, isåfall måste jag ju öppna lådan. Nu vill jag inte prata mer om lådan, den finns inte. Nu trycker vi på delete så försvinner den *delete*






Hmm... kommer någon ihåg vad jag pratade om?



Inte jag iaf...

Lådan...

käften!

Kommentarer
Postat av: josefin

I can't help but agreeing(stavning?) that you are hemlighetsfull, but that doesn't make me like you less :)

I must admit you scare me sometimes, though.. Ibland är du så selfdependent att man blir osäker på om du verkligen vill ha en där o.O

(man får bäst fram sitt budskap om man blandar språk xD)

2009-01-25 @ 19:35:12
Postat av: amanda

död åt kärlek, död!

damp.

jag vill, men vågar inte. bajs.

bajs.. de är ett bra ord. man kan uttycka sig på så många sätt liksom.. hahah, låter fel jag vet.



jag förstår dig. eller asso, jag förstår dig som mig. asso haha, du vet vad jag menar.



men.. jag nej.. nu glömde jag bort jag skulle skriva.

2009-01-25 @ 20:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0