Jag glömde...

... såklart att berätta det viktigaste. Eller ja, det som ni som bryr sig om mig antagligen finner intressantast att läsa om. Min hälsa! Juste, här sitter jag och knapprar alvedon med 39 graders feber ;D Yeeey! (Sarkasm FTW!). Okey, kanske inte 39 grader. Jag tror febern har gått ner sen i fredags med tanke på att jag faktist orkat knäppa på datorn för första gången sen jag blev sjuk. Så jag tror faktist jag börjar bli frisk, men hindrar det slemhosta och huvudont? Nej, inte precis, va? Sen är jag förskld också ovanpå allt det där. Lite irriterande när man hostar så att lungorna vänds ut och in att helt plötsligt upptäcka att man inte kan andas genom näsan. Men jag klarar mig med hjälp av flera liter té och massa alvedon. (Killen som upptäckte värktabletter borde få nobellpris!). Känns lite surt att jag blir sjuk andra veckan på terminen eftersom jag faktist hade tänkt bättre mig sen förra. Men 39 GRADER FEBER!! Det finns inte så mycket jag kan göra åt saken liksom. Men till på måndag hoppas jag kunna knapra i mig massa värktabletter och ta mig till skolan om febern gått ner till räkligt mycket. HÅLL TUMMARNA!

... också att berätta att jag nu läst ut alla hitills översatta Twillight böckerna. Jag är väldigt nöjd med att säga att dom är en aning överskattade :) (*Happie as hell*). Jag hatar när populära böcker faktist är så underbart fantastiska. Jag vill att mina favoritböcker ska vara just MINA och det är dom ju inte om medierna spyr ut intervjuer och bilder och artiklar överallt runt omkring mig. Men twillight var faktist lite överskattad. Men(!) den första boken är faktist jäkligt bra och rekommenderas helt klart och alla böckerna är underhållande läsning och absolut inget jag ångrar. På min boklista över 2009 har jag nu även satt upp twillight böckerna på engelska eftersom jag hört att den svenska översättning förstör böckerna. Så jag vill gärna se om originalböckerna har högre klass.


 Förresten, en liten fråga, tycker ni 30 böcker på ett år är för mycket? Det är nämligen så många böcker jag hitills har på min boklista för 2009 och mamma fattade inte hur jag skulle hinna plugga om jag skulle lkäsa så många, men 30 är väl inte så mycket? Det blir ju typ 2 och en halv bok per månad, det är väl inte så svårt va? Och tro inte att jag skryter nu eller något, jag är bara väldigt dålig på tidsuppfattnig och ögonmått allt sånt där. Så, hjälp mig, 30 böcker på et år, mycket, lite eller lagom?


Kommentarer
Postat av: WarmSnow

Shit va sjuk du är då :( stackare typ :/ måste vara jobbigt att vara sjuk hela tiden juh :( tänk positiv, du är het xD Nje, men hoppas du blir bättre ^^



Ja 30 böcker är för mkt ;) jag har läst högst 10 i mitt liv så 30 böcker aldeles för mkt xP

2009-01-18 @ 16:10:04
Postat av: josefin

man kan aldrig få för mkt böcker :D fast du kanske måste dra bort några för man får ju böcker man måste läsa på svenskan... och sen beror det väl på hur tjocka de är :/

usch, min lillebror hade oxå otur med sjukdomar för han och pappa hade åkt till alperna över helgen, och så blev anton sjuk (samma sjuka som du typ) första dagen...

2009-01-18 @ 17:54:40
Postat av: amanda

det tänker jag verkligen inte !

jag gillade dom i femman. jag har haft min kentperiod. jag tänker inte börja lyssna på dom mer än de jag gör. jag tkr verkligen inte om hans röst :S

2009-01-18 @ 18:50:57
URL: http://mandaaz.blogg.se/
Postat av: amanda

30 blir bra. men jag tkr inte att du ska försöka läsa alla bara för att du "måste" utan typ.. gör annat som är viktigare innan.

2009-01-18 @ 18:54:09
URL: http://mandaaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0