Nytt rum

Idag när jag skulle städa mitt rum säger mamma att jag istället ska bära ut allt i ateljen så kan vi byta rum. Jag har typ minst rum av alla i famlijen och har velat byta rum med mamma och pappa i ett år typ, men mamma och pappa har använta hela grejen som en muta, "lyckas du sluta med det här får du vårt rum" men jag har aldrig lyckats. Men nu bara helt plötsligt så säger mamma sådär. Så jag tänkte att nu när jag ska få nytt rum är det lika bra att rensa ut allt skräp. Och när jag rensar ut skräp har jag ett trick. Ofta när man rensar blir det ju så att man tittar igenom alla grejer och i slutändan förmår man sig inte slänga nått, därför brukar jag först ta ut allt jag vill ha kvar, för på så sätt blir det bara saker som ligger varmt om hjärtat eller man använder ofta, eftersom det finns kvar i minnnet, sen kollar jag igenom resten av grejerna ifall att jag glömt nått. Så jag började först plocka ut allt som var viktigt. Vilket blev ungefär mina böcker, mitt smink, mina porslinsfigurer, mina ljushållare och mina teckningar. Vilket inte är så mycket med tanke på hur mycket som var kvar. Men sen fick jag ändå ta ut resten av grejerna till ateljen eftersom det ska målas om inne i mitt rum innan mamma och pappa kan flytta in sina grejer där. Så nu är nästan alla mina grejer ute i ateljen, till och med sängen, så jag får sova här utte ett tag nu. Men shiet, jag kan inte vänta på att flytta in i mitt nya rum. Där inne finns liksom en liten garderob där jag kan ha alla mina kläder (just nu har jag dom i en byrå ute i hallen i brist på plats) och jag har massa nya planer på hur det ska se ut.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, fan vad nice :D (Y)

Då kan vi bo hos dig efter kråkankvällen ;D hahha, nemen.. :)

2008-08-18 @ 23:42:33
URL: http://shutupnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0